Проведено ознайомчі лекції для школярів та студентів в межах Проекту «Ефективна реалізація права на конституційну скаргу в Україні» (за сприяння Програми USAID “Нове правосуддя”)

 

Протягом лютого 2019 року, громадська організація «Центр конституційних ініціатив» в рамках реалізації грантового проекту «Ефективна реалізація права на конституційну скаргу в Україні» за підтримки Програми Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Нове правосуддя», а також за сприяння юридичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка провела ряд заходів – лекцій для студентів юридичних факультетів та школярів старших класів загальноосвітніх шкіл з метою ознайомлення їх з поняттям конституційної скарги та її значення для захисту прав людини.

16 лютого 2019 року, в Актовій залі Львівського національного університету імені Івана Франка керівником проекту Сергієм Різником було проведено ознайомчу лекцію для учнів старших класів загальноосвітніх шкіл, гімназій та ліцеїв міста Львова та Львівської області щодо особливостей захисту прав і свобод людини за посередництва конституційної скарги за теми «Конституційна скарга в Україні: Що? Як? Навіщо?». Це був один із масштабних заходів проекту, оскільки в ньому прийняло участь близько 300 школярів, гімназистів та ліцеїстів. Зважаючи на особливості вікової групи учасників, досить складна тема лекції була адаптована з метою її повного розуміння слухачами.

                               

 

                               

Протягом лютого 2019 року в аудиторіях юридичного факультету ЛНУ ім. І. Франка були проведені ряд лекцій для більше, ніж 200-ох студентів різних курсів на тему «Ефективна реалізація права на конституційну скаргу в Україні», метою яких було ознайомлення з можливостями захисту прав та свобод людини за посередництвом конституційної скарги. Студенти юридичних вузів та факультетів, як майбутні представники цієї важливої професії, мають взяти на озброєння новий інструмент захисту прав і свобод людини і громадянина через реалізацію права на конституційну скаргу, який відповідає сучасним європейським стандартам правозахисної діяльності. Лекторами були Олена Бориславська, Різник Сергій, Віталій Косович.

                               

 

                               

 

                               

Наприкінці лютого 2019 року, ряд заходів були проведені також і в місті Тернопіль. В приміщенні юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету Ольга Никорак провела дві ознайомчі лекції для студентів переважно 2 курсу на тему: «Ефективна реалізації права на конституційну скаргу». Захід відвідали близько 80 учасників. Лектор зокрема наголосила, що запровадження конституційної скарги суттєво укріпило існуючу систему забезпечення конституційності (відповідності Конституції України) правових актів, наділивши до того найслабших її учасників (людину і громадянина, юридичних осіб приватного права та суди загальної юрисдикції) новими можливостями, значення яких досі ще не всіма усвідомлено. Саме тому просвітницька робота щодо можливостей конституційної скарги в Україні особлива актуальна саме сьогодні.

                               

Лекція на тему «Конституційна скарга: Що? Як? Навіщо?» була проведена також і для учнів правового ліцею в місті Тернопіль (ТНВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – правовий ліцей №2»). 24 учасники заходу змогли ознайомитись із основними поняттями конституційного судочинства та можливостями, що надає конституційна скарга для захисту прав, свобод та інтересів людини.

                               

28 лютого 2019 року в Актовій залі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 22 у місті Івано-Франківську Сергій Самокіш провів 2 ознайомчі лекції на тему «Конституційна скарга : Що? Як? Навіщо?» для учнів 9-их класів та для учнів 10-11-их класів. Захід відвідали орієнтовно 140 школярів, які в доступному форматі «лекція – спільне обговорення» отримали інформацію про основні засади діяльності Конституційного Суду України та про новий інструмент захисту прав і свобод людини - конституційну скаргу.

                               

Загалом, варто відзначити, що починаючи вже зі шкільного віку, усвідомлення кожним громадянином можливості захисту своїх прав і свобод шляхом реалізації права на конституційну скаргу є важливим елементом його правової свідомості та обізнаності.

Під час заходів поширювались роздаткові матеріали – пам’ятки для студентів «Ефективна реалізація права на конституційну скаргу в Україні» та пам’ятки для школярів «Конституційна скарга в Україні: Що? Як? Навіщо?» із систематизованою інформацією про ключові поняття та положення чинного законодавства щодо конституційної скарги.

                               

Проведення вищезгаданих заходів стало можливим за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя.

Метою проекту «Ефективна реалізація права на конституційну скаргу в Україні» за підтримки Програми Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Нове правосуддя» є цільове сприяння ефективному впровадженню конституційної скарги в реальний механізм захисту прав людини в Україні через багаторівневий інформаційно-просвітницький вплив на різні суспільні та професійні групи, з врахуванням їх потреб та мотивів у використанні цього інституту, рівня юридичних знань та загальної освітньої підготовки тощо.

У ході реалізації проекту будуть досягнені цілі щодо формування і підвищення громадянського та професійного світогляду, необхідного для повноцінної реалізації потенціалу конституційної скарги в Україні, забезпечення доступу різних цільових груп до інформації про сутність конституційної скарги, формальні вимоги до її оформлення та подання, процедуру захисту прав людини через конституційну скаргу тощо. При цьому, для досягнення максимально успішного результату, заходи в межах проекту суттєво відрізнятимуться залежно від цільової групи, на яку вони будуть орієнтовані, а саме на заходи для: 1) науковців, експертів в галузі права; 2) студентів юридичних навчальних закладів; 3) школярів старших класів загальноосвітніх шкіл; 4) вчителів загальноосвітніх закладів (шкіл).